Warning: Use of undefined constant wpcf7ev_get_admin_mail - assumed 'wpcf7ev_get_admin_mail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/contact-form-7-email-verification-wg/contact-form-email-verification-wg.php on line 61

Warning: Use of undefined constant wpcf7ev_get_blogname - assumed 'wpcf7ev_get_blogname' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/contact-form-7-email-verification-wg/contact-form-email-verification-wg.php on line 62

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Zarządzanie mniejszymi zmianami i usprawnieniami

Rozumienie zmiany w organizacjach przez respondentów Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą odnosi się w głównej mierze do dużych inicjatyw między innymi strategii, restrukturyzacji, modyfikacji kultury organizacyjnej. Postrzeganie to może skutkować wykorzystywaniem dedykowanych technik zarządzania zmianą jedynie przy takich projektach. Niezmiernie istotne jest jednak zwrócenie uwagi na to, że ze zmiana dotyczy każdego działania prowadzącego do zaburzenia obecnie funkcjonującego status quo.

Zarządzanie mniejszymi zmianami i usprawnieniami - Główne cele zmian w organizacjach

Nawet najmniejsze modyfikacje, które dotykają bezpośrednio pracowników wiążą się z występowaniem oporu przed ich wprowadzeniem. Takie działania nie muszą dotyczyć obszaru decyzji strategicznych. Zarówno poziom taktyczny jak i operacyjny przedsiębiorstwa jest narażony na negatywne skutki niechęci do nowych rozwiązań. Nieprawidłowe zarządzanie nimi może skutkować brakiem osiągnięcia zamierzonych rezultatów niezależnie czy są to przełomowe dla firmy projekty czy niewielkie przekształcenia procesów.

W przedsiębiorstwach, w których promuje się zarządzanie oparte na małych usprawnieniach (kaizen), to właśnie zbiór drobnych działań przyczynia się do poprawy ogólnej efektywności. Prawidłowe ich wdrożenie wymaga tak jak i przy dużych zmianach przemyślanego zaplanowania, dokumentacji czy komunikacji. W szczególności należy pamiętać o tym ostatnim elemencie.

Żadna zmiana czy usprawnienie nie utrzyma się, jeżeli nie zostaną o nim poinformowani wszyscy biorący udział w procesie pracownicy. Sama komunikacja nie gwarantuje sukcesu, ale jest na pewno jednym z kluczowych czynników prowadzących do efektywnego przeprowadzenia zmiany. Oczywiście nacisk na poszczególne elementy powinien być zdroworozsądkowo dostosowany do potencjalnego efektu biznesowego jaki jest planowany do osiągnięcia.

 

Foto główne: flickr.com, Andrew E. Larsen, Attribution-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-ND 2.0)

 

Udostępnij na:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.