Warning: Use of undefined constant wpcf7ev_get_admin_mail - assumed 'wpcf7ev_get_admin_mail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/contact-form-7-email-verification-wg/contact-form-email-verification-wg.php on line 61

Warning: Use of undefined constant wpcf7ev_get_blogname - assumed 'wpcf7ev_get_blogname' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/contact-form-7-email-verification-wg/contact-form-email-verification-wg.php on line 62

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/wordpress2/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
WAŻNOŚĆ i pilność - Szkoła Zarządzania ZmianąSzkoła Zarządzania Zmianą
Ważność i pilność zmian

Ważność kroczy przed pilnością i przysłania menedżerom najistotniejsze powody podejmowania zmian w firmie.

To jak fatalne w skutkach może być niepodjęcie działania w odpowiednim momencie przekonało się wiele firm i przedsiębiorców.

Przypadki Kodaka i Nokii

Firma KODAK, której inżynierowie opracowali jako pierwsi aparat cyfrowy, przespała rewolucję w fotografii i teraz możemy już tylko mówić o niej w czasie przeszłym.

Nokia posiadała prawie 40% udział na świecie na rynku telefonów komórkowych, gdy pojawiły się smartfony. Ten fakt został przeoczony i niewykorzystany, a obecnie tylko słyszymy o próbach powrotu Nokii na światowy rynek.

Chcę wierzyć, że osoby zarządzające powyższymi firmami, dobrze opłacane, widziały ważność tych zmian zachodzących w otoczeniu firmy.

Ważność – na polskim gruncie

Tuż przed wakacjami zostałem poproszony o pomoc w usprawnieniu działania w małej, rodzinnej firmie dystrybucyjnej. Bardzo cenie sobie takie firmy. Firma działa od 1988 roku. Właściciele uczyli się i rozwijali swoje przedsiębiorstwo na własnych błędach. Nikt im nie mówił, jak mają prowadzić biznes. Mają świadomość, że trzeba zmienić sposób działania by dalej istnieć na rynku.

Takie przedsiębiorstwa są niezwykle wdzięcznym obiektem pracy dla każdego konsultanta. Wystarczy zwykle wdrożyć niewiele zmian, by otrzymać wymierne efekty.

Podczas dyskusji wskazałem im wiele możliwości i kilka koniecznych zmian, co do których właściciele się zgodzili. Mówili, że to rzeczywiście jest ważne, ale ja nie miałem wrażenia, że także pilne dla nich, mimo narzekania na stan obecny.

Jak nie zgubić pilności zmian?

W Szkole Zarządzania Zmianą używamy kanwy zmiany, jako narzędzia do pracy z klientami . Posiada ona kilka pól, między innymi „ważność i pilność zmiany”.

Przykładamy dużą wagę do tego, aby w tym polu wybrzmiała nie tylko ważność, ale też i pilność. Nasze doświadczenia są bowiem takie, że łatwiej menadżerom wymienić czynniki ważne, a często bardzo trudno znaleźć czynniki świadczące o pilności zmiany.

Nie zamierzam dzisiaj dłużej opowiadać, dlaczego tak jest. Zamiast tego zachęcam do dyskusji, wymiany doświadczeń i refleksji.

  • Co powoduje, że menadżerom trudno wskazać pilność zmian, mimo że określają je jako ważne?
  • Jak sprawić by w organizacjach i wśród menadżerów pojawiło się oprócz ważności poczucie pilności zmiany?
Udostępnij na:

1 Comment

  1. VR pisze:

    Często ciężko określić, co jest ważne, a co pilne, pomimo że wiele osób bierze to za słowa bliskoznaczne. Zainteresuję się i zgłębię temat!:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.