FUNDAMENTY SUKCESU ZARZĄDZANIA ZMIANĄ
POBIERZ PROGRAM SZKOLENIA: program szkolenia
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: zgłoszenie na szkolenie
Od współczesnych liderów zmian - menedżerów na różnych szczeblach struktury organizacyjnej - oczekujemy osiągania celów w warunkach wzrastającej zmienności i niepewności. Niestety, wielu z nich czuje się nie w pełni przygotowanych i wyposażonych w odpowiednie metody do zarządzania zmianami i przewodzenia zmianom.
W ramach naszego warsztatu szkoleniowego uczestnicy zdobędą wiedzę o elementach procesu zarządzania zmianą w organizacji, jakie zapewniają efektywne wdrożenie.
Następnie w ramach symulacji biznesowej "Change Masters" będą mogli w praktyce przekonać się, jak zmobilizować i zaangażować pracowników w zmianę oraz wspierać wysiłki na rzecz zmiany, radzić sobie z oporem i utrzymać wysoki poziom motywacji.
Cel warsztatów szkoleniowych:
• rozwój kompetencji uczestników szkolenia poprzez zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących tego JAK przygotować, przeprowadzić i ocenić rezultaty procesu zmian w organizacji.
Grupa docelowa:
• menedżerowie, autorzy i agenci zmian, liderzy zespołów wdrażających zmiany, kierownicy projektów, pracownicy działu HR
• oraz inne osoby zaangażowane w projektowanie i wdrażanie zmian.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie – Istota i kluczowe etapy wdrażania zmian
• sprawdzone modele zarządzania zmianą w firmie,
• złota reguła sukcesu wdrażania zmian.
2. Przygotowanie koncepcji zmian - wybór podejścia do zmian
• teoria E i teoria O - pierwsze decyzje strategiczne,
• przygotowanie diagnozy sytuacji w firmie i jej otoczeniu (krzywa Handy`ego),
• zbudowanie zespołu projektującego i wdrażającego zmiany (skład i wielkość zespołu, warunki skuteczności zespołu),
• analiza „systemu politycznego” firmy (mapa zaangażowania, analiza interesariuszy).
3. Strategia przed taktyką, czyli rola wizji zmian i jej komunikowania pracownikom
• cechy skutecznej wizji (test pięciu minut),
• podstawowe błędy w komunikowaniu wizji i metody ich unikania,
• redagowanie komunikatu o zmianach,
• od poziomu strategicznego do planu wdrażania zmian.
4. Identyfikowanie przeszkód utrudniających realizację zmian
• analiza przyczyn powstawania oporu wobec zmian,
• zarządzanie ryzykiem w projektach zmian,
• rola postawy kluczowych osób w firmie wobec zmian.
5. Praktyka zarządzania zmianą – symulacja biznesowa
• postawy pracowników wobec zmian,
• radzenie sobie z oporem wobec zmian,
• sytuacje zaskoczenia i zagrożenia - sztuka samoobrony,
• strategie i narzędzia komunikacji w procesie zmian,
• dobór metod radzenia sobie z oporem wobec zmian oraz budowy zaangażowania pracowników.
6. Podsumowanie warsztatów